Ostuinfo

Kehtiv alates 07.04.2024. Täiendatud 15.06.2024.

Tartu Aianduse ja Mesinduse Selts (edaspidi Selts) pakub oma klientidele kahte ostukanalit; e-pood internetis aadressil www.tams.ee ja ostmise võimalust Seltsi laos, mis asub aadressil Ändi tee 18, Tüki küla, 61411 Tartu maakond. Ladu on avatud E-R 9-16 L,P suletud.

Tellimine

Parim viis kaupade tellimiseks on e-pood, kasutades ostukorvi süsteemi järgides vastavaid juhiseid. E-posti teel tellimiseks saatke lihtkiri oma tellimusega aadressile: tellimused@tams.ee. Seltsi esindaja võtab vajadusel tellijaga ühendust.

NB! Kõik postiettevõtte vahendusel kätte toimetatavad tellimused komplekteeritakse ja pakendatakse Seltsi laos.

Logistika tasu Eestis

Selts kasutab kaupade kättetoimetamiseks Omniva ja DPD logistikateenistust. Tellitud kaup saadetakse kliendi poolt valitud pakiautomaati, mis on soodsaim kättetoimetamise viis! Soovi korral viiakse pakk kliendile kulleriga koju kätte või ka mõnele teisele tellimuses osundatud aadressile. Logistika tasudele ei kehti püsikliendi soodustus.

Pakiautomaadi teenuse kasutamise korral on käitlemise ja postiteenuse tasu 6,90 € ühe saadetise kohta. Suuremad tellimused jaotatakse pakimasina suurima kapimõõtmete (38 x 64 x 41 cm) järgi osasaadetisteks, mille igale pakendile rakendub logistikatasu 6.90. Võimalik on ühe saadetisena saata 0,1-30 kg kaaluvaid pakke.

Seltsi tavapärane kulleriga koju kätte toimetatavate saadetiste logistika tasu Eestis on 14.90 € ja kehtib tavamõõtmetega postipakkide kohta, mis mahutavad kuni 30 kg kaupa olenevalt tellimuse koosseisust.

Kirisaadetised. Tavapostiga ümbrikus adressaadi postkasti saadetavad näiteks kinkekaardid jms saatekulu on 2.50 €.

Maksikiri. Tavapostiga turvaümbrikus saadetavad seemnepakid ja väheldane kogus muid kaupu, saatekulu 4.90 €.

Euroopa Liit ja kolmandad maad

Logistikatasu teistesse Euroopa Liidu liikmesmaadesse sõltub tellimuse koosseisust ja paki kaalust, jäädes tavaliselt vahemikku 20 € kuni 70 €. Täpse tasu väljaselgitamiseks võtke meiega ühendust, saates päring e-maili aadressile tellimused@tams.ee. Väljaspoole Euroopa Liidu liikmesriike Selts postipakke ei saada. Vabandame.

Maksmine

Kaupade tellimisega Seltsi e-poest kaasneb kliendil maksekohustus. Arve väljastatakse kliendi poolt teatatud e-posti aadressile pärast kaupade eest tasumist e-poes automaatselt. Kui kliendiga on sõlmitud püsikliendi leping, siis saadab arve kliendile Seltsi töötaja pärast tellimuse komplekteerimist. Arve paberkandjal lisatakse ka pakki kauba juurde. Maksetähtaeg (kaup käes, maksan hiljem) on vaikimisi 14 kalendripäeva arvates arve väljastamise kuupäevast. Postikullerile ei saa Seltsi arveid tasuda. Need kliendid, kes on tellinud kauba ja tulevad sellele ise järgi, saavad kauba eest tasuda lao kassas pangakaardiga või sularahas. Maksetähtajaga arve saamiseks on vajalik isikut tõendava dokumendi (juhiluba või ID kaart) esitamine Teid teenindavale laotöötajale. Kui klient on teinud e-poes tellimuse ja Selts on tellimuse kinnitanud ning asunud tellimust täitma, näiteks on komplekteerinud kaubad ja teavitanud klienti väljastamiseks valmis pandud tellimusest või pakendanud tellimuse ja teostanud postivormistuse ja klient soovib nö viimasel minutil enne paki väljasaatmist tellimuse tühistada, siis tuleb kliendil tasuda 5 .-eurot pakendamise ja kauba lahtipakkimise tööjõukulude katteks.

Soodustused

Kliendid, kes soovivad kasutada Seltsi püsikliendile ettenähtud soodustusi (näiteks allahindlus teatud kaupadele, maksetähtaja kasutamise võimalus jms.), saavad registreeruda püsikliendiks ID-kaartiga. Kliendikaardi staatuses ID-kaart peab edaspidi soodustuse saamiseks lattu tulles kaasas olema. NB! Logistikatasudele, soodustoodetele ja „Hea hinnaga“ kaupadele püsikliendi ega kliendikaardi soodustus ei kehti. Selts ei võimalda osta kaupu järelmaksuga. Vabandame. NB! Soodustused ei liitu. See tähendab, et soodushindadega toodetele täiendavaid allahindlusi ei kohaldata. Seltsil on õigus kehtestada soodushindu ilma ette teatamata ja lõpetada vastavalt kampaaniateadetes või eripakkumistes lubatud tähtaegadel.

Väljastamisajad

Tellimusi täidetakse nende saabumise järjekorras. Hooajaliste kaupade (näiteks bioloogiline paljundusmaterjal, seemnekartul, lillesibulad jms) tellimused kogutakse kokku pikema perioodi vältel ja kaubad väljastatakse neile iseloomulikul väljastusajal. Aastaringselt tellitavate elutute kaupade tavapärane väljastusaeg on 5 tööpäeva jooksul. Juhul, kui tellitud toode on Seltsi laos ajutiselt otsa lõppenud ja Selts peab teatud toodete osas laovaru täiendama, siis on kättetoimetamise aeg kuni 10 tööpäeva.

Ettevaatust pildid

Kodulehel olevad pildid on digitaalselt töödeldud. Toodete värvus pildistamisel võib varieeruda sõltuvalt pildistamise ajal olnud valgustingimustest, kasutatavast pildistamise režiimist, fotoseadmetest, pildi edasisest arvutil töötlemisest ja paljudest muudest teguritest.

Tellimuse kinnitus

E-poest tellimisel saadab Selts tellijale pärast kauba eest tasumist automaatse tellimuse kinnituse ja/või arve pdf failina kliendi poolt osundatud e-posti aadressile. Selts palub kõiki kliente tellimisel edastatavate andmete õigsus alati hoolikalt võimalike eksimuste suhtes üle kontrollida, et vältida hilisemaid sekeldusi. Näiteks kui tellimuse kinnitus pole saabunud, siis sagedaseim põhjus on viga tellimusel antud e-posti aadressis. Tasub heita pilk ka rämpsu postkasti.

Tulen ise järgi

Ettetellitud kaubad komplekteeritakse tasuta ja need saab kätte vastavalt kaubagruppidele omasel väljastusajal Seltsi lao lahtioleku aegadel. E-R 9-16. Selts teavitab tellijat e-posti või telefoni teel kaupade olemasolust ja komplekteerimisest. Kui tellijal pole võimalik mõjuval põhjusel kokkulepitud ajal kaubale järgi tulla, siis tuleb sellest Seltsi teavitada tel 551 0131 ja leppida kokku uus aeg.

Vastutus ja garantii

Selts vastutab taimse paljundusmaterjali karantiinse puhtuse ja sordilise ehtsuse eest. Kui ostetud istutusmaterjal osutub mittekvaliteetseks, siis on kliendil õigus kaup Seltsile tagastada 14 päeva jooksul arvates ostmise päevast ostu tõendava dokumendi alusel. Õigustatud rahatagastamised teostatakse kliendi pangaarvele 14 päeva jooksul arvates tagastamise- või pretensiooni esitamise päevast, kui kliendiga ei lepita kokku teisiti.

Selts ei vastuta taimse paljundusmaterjali kasvatamisel ilmastikust tulenevate ja ostja poolt kasutatavate agrotehniliste võtetega kaasnevate riskide eest. Ümbritsevast keskkonnast põhjustatud kasvutingimused ja taimekasvataja poolt mistahes agrotehnilised võtted võivad igal ajahetkel mõjutada taimede juurdumist ja kasvu ettearvamatus suunas. Selts ei vastuta lepingutingimuste rikkumise eest, kui Selts rikkus lepingutingimusi vääramatu jõu tõttu.

Tellitud istutusmaterjali tuleks hoida kuni istutamiseni selliselt, et oleks välditud liigne niiskus, liigne kuivus, ülemäära kõrge temperatuur ja külmumine. Istutusmaterjali ei tohiks hoida samas ruumis koos puuviljade ja keemiliselt aktiivsete ainetega. Elustaimed tuleks kuni lõplikule kasvukohale istutamiseni paigutada varjulisse, kuid mitte pimedasse kohta, kus oleks võimalik neid vajadusel öökülmade eest kaitsta ja oleks võimalik nende eest hoolitseda.

Taganemisõigus

Kliendil on õigus tellimislepingust taganeda 14 päeva jooksul alates paki kättesaamise päevast ilma taganemise põhjust avaldamata. Taganemisavalduse saab esitada e-posti teel saates vabas vormis üheselt mõistetava lihtkirja aadressile tellimused@tams.ee. Avalduses tuleb näidata ära tellija ees-ja perekonna nimi, pakisaamise kuupäev, avalduse koostamise kuupäev, pakis olnud arve või saatelehe number ning märge: soovin mulle saadetud kauba tagastada täielikult või kui osaliselt, siis loetleda tagastatav kaup. Tagastatav kaup tuleks Seltsile tagasi saata samal viisil nagu see saadeti kliendile. Tagastatava kauba võib klient tuua ka ise Seltsi lattu lahtioleku aegadel, kui selline tagastusviis on kliendile soodsam.

Kui klient tagastab Seltsile kogu saadetise, siis tagastab Selts kliendi pangakontole kogu makstud raha (välja arvatud logistika tasu) viivitamatult, kuid mitte hiljem kui 14 päeva pärast arvates kliendi taganemise avalduse saamise päevast. Seltsil on õigus kliendilt nõuda paki tagasisaatmise tõendamist või raha tagastamisega viivitada, kuni tagastatav kaup on Seltsini jõudnud. Seltsile tagastatava kauba tagasisaatmise postikulu kannab klient.

Juhul, kui klient pole saadud kauba eest veel Seltsile tasunud ja soovib saadud kauba osaliselt tagastada, siis Selts saadab pärast tagastatud kaupade kättesaamist kliendile uue korrigeeritud arve, millel on maha arvatud tagastatud kaubad.

Klient võib kaotada taganemisõiguse juhul, kui ta ise oma tegevuse või tegevusetusega on põhjustanud kauba seisundi halvenemise. Juhul, kui tellimus sisaldab bioloogilist materjali on Klient kohustatud Seltsi teavitama esimesel võimalusel asjaoludest, mis takistavad tellimust vastu võtta (ärasõit, viibimine raviasutuses jms).

NB! Elustaimed ja muu bioloogiline paljundusmaterjal kuuluvad kiiresti rikneva kauba kategooriasse, mistõttu Selts jätab enesele õiguse nõuda kliendilt kauba tagastamise korral kauba võimaliku väärtuse vähenemise eest õiglast tasu.

Tagastada ei ole võimalik istikuid ja muud paljundusmaterjali, mille eest klient pole sellal hoolitsenud, kui istikud olid tema valduses ja mis seetõttu kiratsevad või on kogunisti hukkunud. Tagastatav bioloogiline materjal peab olema originaalpottides ja pakendites ning elujõuline. Kliendil on lubatud istikute ja elustaimede headuses ning elujõulisuses veenduda vaid viisil, nagu seda võimaldatakse tavapäraselt kaupluses või istikuäris. Taimi ei tohi mudida, pigistada ega muul moel kahjustada. Kui tagastatav kaup on kahjustatud, on Seltsil õigus kliendilt sisse nõuda kauba väärtuse vähenemisest tingitud kahju kuni kauba täishinnani, lisaks postikulu. Juhul, kui kaup oli kahjustatud juba enne kliendini jõudmist on soovitav sellest esimesel võimalusel Seltsi teavitada telefoni teel +372551 0131, kuid võib ka saata vastavasisulise e-kirja aadressile tellimused@tams.ee. Võimalusel palume lisada foto.

Tagastada ei saa kaupu, mille seisund (näiteks elustaimedel) on halvenenud seetõttu, et klient pole õigel ajal pakki vastu võtnud, ning pakk on jäänud postiasutusse või pakiautomaati seisma. Selts juhib klientide tähelepanu asjaolule, et kliendi poolt kontakttelefoniks antud telefoni number peab olema reaalselt kasutuses ja kõnedele vastama. Sama kehtib e-posti aadressi kohta, see peab olema reaalselt toimiv. Selts palub kõiki kliente tellimuste esitamisel alati kontaktandmete õigsus hoolikalt üle kontrollida, et oleksid välditud võimalikud sekeldused.

Postiasutusest või pakiautomaadist välja võtmata ja/või Seltsile tagastatud saadetiste eest tasub tellija logistika tasu vastavalt temale saadetavale arvele. Kliendi tegevuse või tegevusetuse tõttu hukkunud istikute maksumus kajastub samal arvel.

Pretensioone saab esitada ainult ostueelse kasvatamisega kaasnenud hälvete või defektide kohta. Kui taim on valesti istutatud või teda on puudulikult hooldatud, siis müüja puuduste eest ei vastuta. Puudusena ei ole käsitletav taime kiratsemine tema hilisemal kasvukohal, kui taim oli ostmise hetkel elujõuline.

Krediiditingimused

Kliendi poolt esitatud tellimus on ostu-müügi lepinguks Seltsi ja kliendi vahel. Selts nõustub lepinguga, kui asub tellimust täitma. Esitades Seltsile tellimuse kaupade ostmiseks maksetähtajaga 14 päeva pärast kauba kättesaamist, annate Müüjale õiguse töödelda oma isikuandmeid ning kontrollida avalikest allikatest Teie krediidivõimekust. Selts jätab endale õiguse maksetähtajaga tellimust mitte täita ja/või nõuda kliendilt ettemaksu, kui ilmneb, et Tellijal on esinenud makseraskusi. Selts võimaldab maksetähtajaga osta ainult täisealistel tellijatel, vähemalt 18 aasta vanustel kodanikel. Postitöötajale antud allkirjaga või pakiautomaadi saadetava väljastusteatega kinnitab klient, et on saadetise kätte saanud ja on tutvunud Seltsi tellimistingimustega ning nõustub nendega, samuti kohustub tasuma saadud kaupade eest vastavalt arvetele. Arvete tähtajaks tasumata jätmise korral lisandub põhisummale meeldetuletuskirja saatmise kulu 5 (viis) eurot ühe kirja kohta. Arvete tasumisega viivitamise korral on Seltsil õigus nõuda viivistasu 0,15% nõuetekohaselt tasumata summalt kalendripäevas. Seltsil on õigus loovutada ja pantida võlanõuded kolmandatele isikutele. Inkassofirmale edastatud tähtajaks tasumata arvete sissenõudekulud kannab klient. Pooltevaheliste nõuete aegumistähtaeg on 10 aastat nõude sissenõutavaks muutumisest.

Klient nõustub, et tema poolt Seltsile avaldatud isikuandmed: kliendi isikukood, maksehäire alguse ja lõppemise kuupäev, edastatakse AS Krediidiinfole ning lubab nimetatud andmeid töödelda AS Krediidiinfo hallatavas maksehäirete registris krediidiotsuste langetamise eesmärgil. AS Krediidiinfole kliendi andmete edastamise õigus tekib, kui kliendil on täitmata lepingust tulenev rahaline kohustus. Krediidiküsimustes on Seltsi koostööpartner Julianus Inkasso OÜ.

Vaidlused

Lepingu täitmisel tekkivad vaidlused püütakse lahendada läbirääkimiste teel. Kokkuleppe mittesaavutamisel lahendatakse vaidlused Tarbijakaitseameti juures tegutsevas tarbijakaebuste (tarbijavaidluste) komisjonis. Tarbijakaebuste komisjoni poole pöördumise õiguse kasutamine ei võta Tellijalt õigust pöörduda vaidluse lahendamiseks kohtu poole. Tarbijakaitseameti aadress on Rahukohtu 2, 10130Tallinn.

Hinnapakkumised

Anonüümsed päringud jäävad vastuseta. Selts väljastab pakkumused e-posti teel pdf failina kolme tööpäeva jooksul või teavitab sama aja vältel pakkumise väljastamise aja või sellest keeldumise põhjuse. Seltsi pakkumised ei ole siduvad juhul kui ei lepita kokku teisiti.

Kampaaniapakkumised

Kampaaniapakkumistega saab liituda meie kodulehel või saatke meile e-kiri sellekohase sooviga aadressile tams@tams.ee.